روانشناسي كودكان
علم مطالعه رفتار کودکان
 
 
سه شنبه 22 مهر 1393برچسب:, :: 17:26 ::  نويسنده : f.soltanzade

 

 

 کودکانمان را همانگونه که هستند باور کنيم

 

 


 

همه مادرها با آرزوهای قشنگ به استقبال كودكی می ‏روند كه در درون خویش می پرورند. هنگامی كه كودك پا به عرصه زندگی می گذارد، بجز عوامل ارثی و مادرزادی، عوامل دیگری مستقیم و غیر مستقیم در شكل گیری شخصیت وی اثر دارند تا مجموعه ‏ای از رفتارها، استعدادها و عملكردهای مختلف را ارايه نمایند و از او انسانی با ویژگی‌های منحصر به فرد بسازند.

 



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 16 مهر 1393برچسب:معرفی کتاب های روانشناسی کودکان, :: 14:5 ::  نويسنده : f.soltanzade

 کودکان در مراحل مختلف رشد نیاز ها و علاقه مندی ها و توانایی های متفاوتی دارند. انتخاب کتاب با توجه به نیازها و علاقه های کودکان سبب لذت بردن کودک از ادبیات شده و عادت کتابخوانی را در کودکان نهادینه می کند. کتاب هایی که در این بخش از کتابخانه ی کتابک معرفی شده اند شما پدر، مادر، آموزگار و کتابدار را با تفاوت های کلی کودکان در سنین مختلف آشنا می کند و به شما کمک می کند که کتاب مناسب را در دسترس کودک قرار دهید. باید توجه داشته باشیم که در گزینش کتاب تفاوت های فردی را نیز باید در نظر داشت.

 

 

 
 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 

 

 
 


ادامه مطلب ...


 

آموزش الفبا به کودکان قبل از مدرسه، درست یا نادرست؟

آموزش الفبا به کودکان قبل از مدرسه، درست یا نادرست؟
یادگیری الفبا سبب می شود کودک از ابتدای دوران مدرسه، از بیشتر بچه‌ها جلوتر باشد و از کلاس و درس زده شود و حتی ممکن است به عنوان دانش‌آموز ناآرام و نامنضبط شناخته شود.
 


ادامه مطلب ...


سه شنبه 15 مهر 1393برچسب:, :: 16:54 ::  نويسنده : f.soltanzade

 

رورش اعتماد به نفس در کودکان و نوجوانان (1)

نویسنده : ماندانا سلحشور

دکتر موسلی  یکی از روان شناسان اجتماعی نوین ،ضمن تحقیقات خود خاطر نشان می سازد ،کودکان قدرت تصمیم گیری را در خانه می آموزند یعنی جایی که بیشترین وقت خود را در آنجا سپری کرده ،کارها و فعالیت های گوناگونی را تجربه می کنند.

والدین می توانند با پر بار کردن فعالیت های روز مره کودکان در خانه و آموزش آنان در سنین مختلف، موجب رشد شخصیت و توانایی های فرزندانشان شوند.

موسلی ضمن تمرکز بر جنبه های مختلف زندگی کودک (از تولد تا نوجوانی) توجه به نکات زیر را مهم می داند:

 
Big Brother, Little Sister   

 

 



ادامه مطلب ...


 


کودکان چه رنگهائی را دوست دارند-روانشناسی رنگ

 

رنگ ها باید به عنوان ابزاری برای برقراری ارتباط با کودکان مورد استفاده قرار گیرند چرا که کودکان رنگ ها را دوست دارند و به سادگی با زبان خود نسبت به آنها واکنش نشان می دهند. آنها خیلی زود می توانند رنگ ها را تشخیص دهند و در ۶ ماهگی بین رنگ ها تفاوت قائل شوند. بسیاری از کودکان نوپا به سراغ رنگ هایی می روند که برای آنها جذاب و چشمگیر باشد. قرمز، رنگی است که خیلی سریع توجه کودکان را به خود جلب می کند و پس از آن رنگ های زرد، آبی، سبز و نارنجی قرار دارند. در سنین رشد، دختربچه ها معمولا رنگ هایی مانند بنفش، صورتی و ارغوانی را ترجیح می دهند در حالی که پسربچه ها به سراغ رنگ های آبی، قهوه ای و مشکی می روند.

   

 



ادامه مطلب ...


درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان rayomen و آدرس madreseyekoochak.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 47
بازدید ماه : 62
بازدید کل : 4327
تعداد مطالب : 6
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1